Kuřivody-Břehyně

Tato trasa je ve stejné lokalitě jako trasa Hradčany, od které je vzdálena asi 2km po silnici 270 směrem na Doksy. Jde o lesní cestu bez běžného provozu s novým hladkým asfaltem, širokým 3 – 4 m.
Celková délka trasy je něco přes 6 km.
Pro motoristy má jen dvě nástupní místa. První na silnici z Kuřivod na Bělou pod Bezdězem, asi 2 km za Kuřivodama je v lese závora a odbočka na cyklostezku č.25. GPS LOC:50°33’59.674″N, 14°47’48.83″E. Parkovat lze hned naproti na širokém výjezdu lesních cest.
Směrem odtud má trasa klesající tendenci, je třeba umět brzdit, ale žádný extrémní sjezd.
Asi po 4 km je křižovatka lesních cest tvaru T, zde doprava po asi 4 m široké asfaltové „dálnici“ Chmelným dolem. Zde je již trasa jen mírně zvlněná. Bohužel kvalitní asfalt končí po asi 2 km, tak 500 m od výjezdu na silnici č. 270 z Mimoně do Doks.

Zde lze dobře parkovat, ale k trase je třeba dojít pěšky nebo překodrcat starý asfalt. GPS Loc: 50°35’11.941″N, 14°43’37.911″E. Pokud půjdete k trase z tohoto nástupu, pozor, od silnice jde cesta asi 400m po náspu, a pak odbočit do prava. Do leva vede také asfaltka (kolem Velké Bukové), ale ta se brzy zhorší.
Trasa vede převážně údolím, takže po dešti bývá dlouho mokrá. Asfalt občas znečištěný od lesních mechanismů.
Bývá zde hodně cyklistů a z kopce jezdí velmi rychle.
Pro zkušenějšího bruslaře je tato trasa bonbónek v seznamu tras na Českolipsku.
O trochu delší a možná o trochu hezčí než trasa „Hradčany“, ale kopcovitější.

Za zmínku stojí, že v blízkém okolí zde jsou celkem 4 velmi dobrá místa pro inline bruslení.
Kromě tras Hradčany a Kuřivody je zde možnost bruslit na letišti v Hradčanech a na silnici
z Borného kolem Máchova jezera směr Doksy. To již stojí za jednodení výlet i ze vzdálenějších míst.
Komu by to nestačilo může přidat dvě blízké trasy přímo v České Lípě (Vlčí Důl, Varhany).

Odkaz na článek na iDnes o plánech výstavby dalších inline tras v tomto prostoru .

7 komentářů: „Kuřivody-Břehyně“

  1. Tato trasa vede prakticky jen z kopce, na což je třeba pamatovat při sjíždění dolů a šetřit síly nebo si zajistit odvoz od vyústění na druhém konci na silnici Doksy-Mimoň, kam se ovšem proškobrtáte přes posledních 600m rozpraskaného letitého vydroleného asfaltu. Opravdu by stálo za to to doasfaltovat, ale kdo ví, kdo je vlastníkem té cesty. Pak by to byla dobrá trasa na fyzičku.

  2. Vlastníkem či správcem cesty jsou Vojenské lesy a statky (VLS) , na jejichž cestách je vlastně nejlepší bruslení v okolí, i když toto zrovna není náplní jejich činnosti. Dokonce zrovna na této trase je možno vidět orientační cedulku VLS pro turisty, kde je již zobrazen i bruslař, i když je zatím „enable“. Hodnocení kopcovitosti trasy je dost individuální, např. účastníci akce „Orlice UP“ by tady žádný kopec neviděli :-))

  3. Jsem fitness bruslař a tato trasa je tudíž z důvodu táhlého stoupání (nazpátek) trasou „poslední záchrany“. To se už radši projedu po nedaleké silnici odnikud-nikam Doksy-Staré Splavy zadem, kde je aspoň vyznačená širší krajnice pro cyklisty…
    A ad subjektivní hodnocení kopcovitosti: jistě, ale pokud se nahoře postavím a na pěti kilometrech směrem dolů musím šlápnout asi tak pětkrát, tak to je z kopce – a nic jiného jsem nepsal :)
    Neměly by VLS tři tatry asfaltu? 😉

Napsat komentář