Cyklostezka Varhany

Cyklostezka po tělese bývalé železnice z Č.Lípy do Kamenického Šenova. Současná délka 8km. Celková plánovaná délka 17km. První 5km úsek byl otevřen na začátku prázdnin 2008.  Druhý navazující úsek je v provozu od listopadu 2009.

Trasa začíná u nádraží Česká Lípa – Střelnice (GPS Loc: 50°41’47.724″N, 14°31’38.329″E), pokračuje přes Manušice a končí na bývalém železničním přejezdu na silnici mezi Horni Libchavou a Slunečnou (GPS Loc: 50°43’30.365″N, 14°28’53.676″E). Nejjednodušší parkování u trasy je u křižování silnic v Manušicích a za Hor.Libchavou.
Asfalt je úplně nový, asi 3m široký. Trasa ve směru od České Lípy celkově mírně stoupá, střídají se úvozy a náspy. Náspy jsou zajištěny zábradlím. Jsou tam 4 mosty z dřevěných fošen, položených napříč směru jízdy.
To zábradlí podél trasy může být problém, původní cíl byl asi zvýšit bezpečnost, ale opak bude pravdou. Zábradlí vytváří úzký koridor, při pádu místo v kopřivách skončíte na dřevěném zábradlí, v horším případě na kovovém profilu tvaru T. Na mnoha místech je násep nízký a zábradlí zbytečné. Pokud nebruslíte v přilbě tak zde raději ano – kvůli zábradlí. Zábradlí komplikuje i sekání plevele podél trasy.

Pro „rychlíky“ to tu asi moc přívětivé nebude, asfalt mohl být lepší, množství kamínků a nečistot, mnoho lidí, zábradlí,…. Již pár měsíců po dokončení začala asfaltem prorůstat vegetace, dělaly se boule. Na jaře 2009 rozsáhlá oprava. Ale boule se dělají dál, tak pozor na ně.

Lepší asfalt, širší a bezpečnější (a o několik milionů lacinější) je v okolí např. trasa Hradčany-Trojzubec.

Druhá etapa cyklostezky byla předána veřejnosti 12.11.2009. Navazuje u bývalého nádraží H.Libchava (další možnost parkování u rasy) na první úsek a vede zvolna do kopce asi 3 km až k bývalému nádraží Volfartice. Trasa zde vystoupá do strání nad údolí, takže se otevírají krásné výhledy na okolní krajinu. Povrch asfaltu je hrubší (!) než na prvním úseku, místy znečištěný bahnem z okolních polních cest. Pod asfalt byla položena folie, která snad zabrání prorůstání vegetace. Vrstva asfaltu je poměrně tenká (tak 5cm), při jízdě to zní „dutě“, tak uvidíme co to udělá.

Článek o celém projektu cyklostezky Varhany s mapkou je zde

Varhany.pdf
Délka celé trasy po dokončení bude 17-19km. Hlavní předností trasy je to, že vůbec je.  V současné době, kdy bruslení je u nás ve velké oblibě, mohlo být mnoho věcí zde provedeno lépe, bezpečněji, důsledněji. Nejen z hlediska bruslení. Nedořešený je přístup k trase v Č.Lípě, s tím se snad v budoucnu počítá.

5 komentářů: „Cyklostezka Varhany“

  1. Prosím, apelujte na označení silnic tam, kde cyklostezka protíná komunikaci. Jezdím přes Manušice, vím, že tam cyklo je a cyklisty ani bruslaře fakt není vidět a vyjíždějí na silnici. Vím, že tam ještě nemají co dělat, ale to nehodě bohužel nezabrání, už tam prostě jsou. Téměř stejná situace je u silnice na Slunečnou z Horní Libchavy. Díky za všechny nedočkavé „sportovce“….

  2. Paní či  slečno Hanko, pokud sledujete debatu kolem cyklostezky a bezpečnosti přejezdu v Manušicích, např.
    http://www.i-noviny.cz/cykliste-mohou-v-ceske-lipe-vyrazit-na-i-etapu-nove-cyklostezky-19558.html
    nebo českoplipský deník http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/cl_otevreni_cyklostezk_varhany_20080627.html
    tak asi vidíte, že nebezpečná není stavba cyklostezky ale spíše názory našich  politiků.

  3. Chtěl bych tímto reagovat a podpořit slečnu či paní hanku má pravdu jsem z Horní Libchavy a jezdím přes oba přejezdy a obzvláště ten v Manušicích je hodně nebezpečný. Při jízdě po silnici od střelnice je na pravé straně hodně hustý pámelník a není přes něho moc vidět nikdy nevím kdy mi tam kdo může skočit může to být začátečník který neumí zastavit a nebo taky někdo kdo už jezdí nějaký ten pátek a prostě jen pojede a neuvědomí si že tam se to kříží a přes ty keře není vidět…

  4. porad nechapu, co maji nekteri proti tomu zabradli…to ze je zabradli na moste je naprosta nutnost, bez tohoto prvku by stavbu nikdy nikdo nemohl zkoulaudovat.
    jinak co se tyce zabradli na jinych mistech; myslim si, ze ve vetsine pripadu je na miste, i kdyz samozrejme jsou i mista kde je vicemene zbytecne…
    nazory nekterych na tuto vec me skutecne udivuji, nevim jestli byste radeji skoncili v kotrmelcich z osmimetroveho srazu, na kterem je rada velkych kamenu, stromu a jinych potencionalne zivot ohrozujich veci, nebo jestli je vam milejsi zastavit se o zabradli, ktere zde nejaky vyznam podle me urcite ma
    problem se zde zda byt rada stromu, pada z nich bordel a pri horsi viditelnosti jsou necistoty na asfaltu dost nebezpecne, zvlast pokud sjizdite kopec ve smeru od horni libchavy dolu
    jako dalsi problem bych videl obcasne prorustani travy asfaltem – stavba je stara ani ne pul roku a uz se objevuji takoveto zasadni veci..jenom doufam ze to mesto nenecha byt a ze bude stavbu vcas reklamovat, zvlast kdyz nebyla uplne nejlevnejsi
    jinak souhlasim s lidmi, kteri rikaji, ze stezka u Hradcan je mnohem lepsi ve vsech ohledech, pro ceskolipaky je vsak celkem z ruky…

Napsat komentář