Děčín – Drážďany

Trasa z Děčína do Drážďan kaňonem Labe může někoho nadchnout, jinému se líbit nemusí.
Ti druzí si mohou tento inlajnový výlet téměř kdekoliv zkrátit, neboť se stále jede podél železnice.
Některé zastávky jsou přímo na trase. Při předpokladu použití železnice v SRN je vhodné se informovat
na slevy, např. na hlavním nádraží v Děčíně je mezinárodní pokladna (jízdenka SONE+DB, nebo Labe).
Jde zřejmě o jeden z nejdelších inline výletů, které lze alespoň nastoupit na území ČR, něco přes 60km.

Trasu pod vysokými skalními stěnami a slavnými věžemi, podél velké řeky, malebnými vesničkami, není třeba ohledně přírodních krás nějak speciálně vyzdvihovat. Jde turistický region Českosaského Švýcarska. Tomu odpovídá i poměrně vysoká frekvence cyklistů a místy i dalších návštěvníků, včetně bruslařů.

Z hlediska bruslařského je celkem bezproblémový první úsek z Děčína do Krippenu, který je již
na tomto WEBu popsaný je vhodný i pro „rodinný výlet“.
Od léta 2008, kdy byl vyasfaltován úsek cyklostezky z Děčína-Prostředního Žlebu do Čertovy Vody, lze na uvedenou trasu pohodlně nastoupit již v Děčíně-Přípeři. Na novém úseku bruslaři uvítají zpestření, dva (tři ?) brody. Kdy tam bývá voda to nevím, ložiska čistím pokud možno jindy a jinak.

Kvalita povrchu na tak dlouhé trase je různorodá, od hladkých asfaltů až po krátké úseky s nesjízdnými kočičími hlavami. Brusle však je nutno sundat jen na přívozu přes Labe, spíše z formálních důvodů.

Tip pro zkušenější:
Pokud přijedete vlakem na hlavní nádraží do Děčína, můžete brusle nasadit již v nádražní hale (může se to ?), sjet po rampě pro vozíčkáře před nádraží, doprava po chodníku podél železnice, podjezdem projet na nábřeží a kolem kruhové křižovaty dál po chodníku ke starému silničnímu mostu, ten lze podjet, až k místní silničce směr Prostřední Žleb. Přímo pod starým silničním mostem pod Pastýřskou stěnou je vhodné parkoviště pro nástup na trasu. Místní parkují i o něco dál na trase pod železničním mostem.

Úsek dál až do Krippenu byl již zmíněn.

Z Krippenu do Königsteinu to „čistě“ po bruslích nelze, je tam více variant. Pěší varianty vynecháme.
Celkem rozumná je varianta popojet z Krippenu do Königsteinu vlakem, jezdí snad každou půlhodinu, viz. IDOS. Skalní bruslaři se však přepraví přívozem z Krippenu do Bad Schandau na pravý břeh. Přívoz jezdí asi po půl hodině, buď přímo na druhý břeh (0.6E) nebo asi 1km po proudu k centru Bad Schandau (0.9E).
Když jsme spěchali a na přívoz si brusle nesundali, hrozil nám „průvodčí“ prstem. Tak už je raději příště sundaváme, aby jsme nemuseli studovat přepravní řád v němčině, zda jsou inlajny na přívozu „in“.

Celkově je úsek po pravém břehu Labe z Bad Schandau do Königsteinu místy kopcovitý, technicky i orientačně náročný, nevhodný pro začátečníky. Po nábřeží v Bad Schandau v pohodě po hladké dlažbě, která ale končí pod silničním mostem. Ten podjedeme, a dál po chodníku podél poměrně frekventované silnice. Chodník končí kousek za benzínovou pumpou. Zde je kritický kousek, asi 200 m po silnici s provozem, rozdělené do dvou jednosměrek. Z trochou opatrnosti lze projet, k odbočce doleva na Prossen po klidné silničce. V Prossenu a dál za Prossenem zatáčky, kopečky, tak pozor. Občas i nějaké auto, hodně cyklistů. Tohle je poněkud krizové místo, ale pro zkušené spíše lahůdka a trochu adrenalinu. Dojezd k přívozu do Königsteinu pak již v pohodě. Přívoz jezdí často, 0.6E (podruhé sundaváme brusle).

No a dále již stále po cyklotrase po levém břehu až do Drážďan, orientačně celkem bez problémů. Stále
se držíme poblíž řeky. Mezi Königsteinem a Pötzschou několikrát přejedeme železnici. Trochu pozornosti
je třeba v Oberrathenu, kde se jede kousek do kopce, přes železnici, a ještě kousek do kopce, lehce nad řeku, ale bez obav, mírným sjezdem pak opět k řece. Na úseku do Pirny se jede většinou po asfaltu přijatelné kvality, spíše po místních silničkách s minimálním provozem, nebo po cykloztezkách.

V Pirně začínají úseky se zámkovou dlažbou, které se pak občas objevují až do Drážďan. V Pirně lze za druhým mostem odbočit doprava na nádraží, je to kousek po chodnících, možno i na bruslích.

U prvního Drážďanského mostu „kočičí hlavy“, asi 100m. Otrlí překodrcají, slabší povahy (třeba autor:-))), sundali. Do Drážďan až k Zwingeru již po kvalitním asfaltu cyklostezky. Zde již je železnice dál od nábřeží, takže od Zwingeru k hl.nádraží Drážďany je to přes 1km.

Po trase je celá řada občerstvení a restaurací, někde není třeba ani sundat brusle.
Výrazněji se mi zapsalo jedno takové pár km před Pirnou, ve vesničce Obervogelgesang (přeložte si sami), kde na zahradě se stánky kromě nabídky několika druhů piv i hrála živá hudba (nejednou). Pokud by zde někdo „vyměknul“, žel.zastávka je cca 100 metrů odtud.

Galerie fotek z této trasy na přátelském WEBu Ladronka

Na www.inilinemap.net je také naznačeno možné pokračování dál podle Labe za Drážďany, dalších cca 21km. www.inlinemap.net/route/54373

2 komentáře: „Děčín – Drážďany“

  1. Je pravda, že pivo je zde dražší než na Flaemingu nebo Luž. jezerech, ale pro severočechy to je nejbližší dlouhá trasa, a pěkná. Jeden můj známý si dal za cíl projet podél Labe až k Flaemingu, což mi přijde již poněkud násilný. Zde mě spíše láká kombinace po řece dolů na lodi a zpět pro auto na bruslích.

Napsat komentář