Jak začí­t bruslit I.

Připadáte si po nazutí bruslí neohrabaní, rozevlátí, nestabilní a tak trochu nebezpeční sami sobě? Může to tak být, ale buďte trpěliví. Přečtěte si náš návod a za chvíli si budete připadat, jako byste se s bruslemi narodili. Jste tedy připraveni udělat nyní první krok?

část první – První krůčky

1. Prvotní kontrola:

Četli jste Sedm smrtelných hříchů začínajícího bruslaře? Ne? Dobrá, tak tedy začněte tím. Jen co se vám povede těch pár základních řádek přelouskat, můžeme pokračovat.

2. Kontrola vybavení:

Máme přečteno, tak popojedeme. Nyní je čas zkontrolovat výbavu. Máte brusle, které vám sedí? Chrániče zápěstí, kolen a loktů? Helmu? Ano? Tak tedy výborně. Můžeme pokračovat.

3. Předstartovní zkouška:

Stejně jako když astronauti letí do vesmíru, všechno nejdříve zkouší na Zemi. Je třeba tak začít i na bruslích. Najděte si místnost s kobercem nebo trávník a vezměte si veškeré vybavení s sebou.

4. Další stupeň:

Nyní si sedněte a nasaďte si všechny chrániče. Zkontrolujte, zda vám dobře drží (nesmějí sklouzávat dolů), ale zase si je neutáhněte příliš, aby se vám končetiny prokrvovaly. Tak teď si nazujte brusle. Zavažte, utáhněte přezky. Zkontrolujte, zda je vše na svém místě.

5. Připravte se na vzlétnutí:

Zkuste se postavit. Začněte tím, že si položíte ruce na zem, opřete se o ně a pomalu budete dostávat nohy pod tělo, až budete sedět „na bobku“ a rukama se podpírat. Nyní se trošku rozkročte a začněte se zvedat. Pomalu a snažte se při tom mít rozloženou váhu do prostřed. Nezapomeňte zpevnit kolena, která drží hlavní stabilitu. Je možné také vstávat přes jednu nohu, druhá klečí, rujou se opřeme o koleno a postupně vstáváme.

6. Začíná tanec:

Teď přijde to hlavní. Udělat první krok. Lehce posuňte vpřed jednu nohu a zkuste „normálně“ jít. Zůstaňte přitom na trávníku či na koberci. Pokud se vám podaří vyjet mimo tento povrch, nezmatkujte a pokuste se vrátit zpět. Udělejte si pár koleček, zjišťujte jaké to je mít na nohou brusle, zvykejte si na ně. Pokud s tímto pohybem nebudete mít problém, zkuste si na trávníku zaběhat, měnit směr apod. Pravděpodobně poté už budete unaveni. Odložte další trénink na jiný den. Netrpělivost se v této fázi většinou nevyplácí.

7. Pro dnešek dost?

Nyní již máte na výběr. Jste připraveni začít bruslit na klasickém povrchu? Pokud si stále nejste až tak jisti, klidně můžete vyrazit ještě jednou „kobercovat“. Pokud ale chcete začít jezdit, přejděte na Jak začít bruslit II.

Tipy:

1Než si nasadíte brusle, zkontrolujte si je. Zatočte kolečky a zjistěte, zda se volně točí. Pakliže ne, podívejte se jestli nemáte náhodou moc utažené šrouby. Pokud ani toto nepomůže, zkontrolujte ložiska.

2Když na bruslích chodíte, či později bruslíte, vždycky mějte zpevněná kolena a ruce před sebou. Pomůže vám to udržet lépe stabilitu.

3Během chůze dbejte na to, aby vám prsty u nohou mířily směrem ven. Půjde se vám snáze.

4Pokud byste měli spadnout, snažte se padat na chrániče!

Gusta praví: Tak a nyní neváhejte a pojďte si přečíst i Jak začít bruslit II.!

Napsat komentář