Double push

Radikální zrychlení bruslení při menším úsilí, styl používaný špičkovými světovými inlinisty. Double Push by Ched Hedrick. Obrázkový návod s postupnou metodikou.

Tento návod je vhodný pro bruslaře jejichž technika je na dobré úrovni.

1. KROK

Jako první krok, se musíme naučit jezdit po vnější straně koleček. Začneme tak, že budeme přendávat brusli přes „středovou linii“(tedy pomyslnou čáru rozdělující naše tělo na dvě stejné části)abychom se naučili používat vnitřní oblouk double pushe. Na tomto obrázku mou pravou brusli opatrně přendávám přes středovou linii a předsunuji před levou brusli.

Poté co toto budete zvládat je další krok zvětšení rozsahu pohybu.To je třeba cvičit až k úplné dokonalosti.


Když už bude vaše pravá brusle tak daleko jak může být, dojde k tomu, že i vaše levá brusle pojede po vnější straně koleček.

2. KROK

Nyní, když už vaše pravá brusle bez problémů brázdí povrch po vnější straně, je na čase to naučit také tu levou.


No a když už vám to ani na levé noze nepřijde těžké, zkoušejte dávat nohy co nejdále od sebe. Prakticky tak daleko jak to jen jde.(pánové pozor!)

3.KROK

Tak a když jste se dostali až sem, tzn. že vám nedělá žádný problém jezdit po vnitřních stranách koleček na obou bruslích, jezděte tak, že budete střídat přední nohu, a opět do krajních pozic.(jen pozor ať si na nohou nenaděláte uzle)

4.KROK

Nyní, když už umíme jezdit po obou bruslích na vnějších stranách, přejdeme k obtížnější modifikaci. Levou brusli zanožíme a postavíme jen na přední kolečko, zatímco s pravou bruslí opět vyjíždíme oblouk přes středovou linii.

4-1-1.gif4-1-2.gif
Dávejte pozor aby pravá brusle doopravdy přešla středovou linii a jela po vnější hraně.

4-2-1.gif4-2-2.gif

5.KROK

Obě nohy si pozice nyní prohodí. Pravá je vlečena vzadu po předním kolečku, zatímco levá vyjíždí vnější oblouk. Opět dejte pozor, aby ho skutečně plně vyjížděla

5-1-1.gif5-1-2.gif

6.KROK

Dalším krokem je kick back. Jemné přendání a vykopnutím jedné brusle za druhou. Je velmi důležité, aby brusle jedoucí po povrch prováděla vnější oblouk(tedy jela po vnější straně koleček) zatímco se provádí kick back. Jestliže nedokážete jet vnější oblouk po obou bruslích, je pro vás naprosto nemožné naučit se double push.
6-1-1.gif6-1-2.gif
Jestliže toto bezpečně zvládnete, tak jak tomu bylo i v minulém kroku, se snažte jet po brusli co nejdéle a zároveň nohu která provádí kick back co nejvíce posunout za nohu stojnou jak nejdál to jde.
6-2-1.gif6-2-2.gif
Avšak pozor! Kick back je mimořádně nebezpečný a je víc než možné, že při něm zažijete několik tygrů anebo skoků do příkopu. Ani já jsem nebyl výjimkou a mohu stoprocentně zaručit, že vám při nácviku právě kick back zvedne tep

7.KROK

Již se blížíme ke konci. V tomto kroku jsem ke kick backu přidal ruce. V tomto případě tak, že když jde zadní noha doprava, jdou doprava i ruce a když jde zadní noha doleva opět jí ruce následují. V dalším kroku již ruce používat nebudeme. Teď se ruce používají proto, jelikož je zpočátku velmi těžké bez nich přenést váhu. Jen co v tomto budete trochu kovaní, nebudete již ruce potřebovat.
7-1-1.gif

8.KROK

A je to tady, poslední krok k dokonalému double push.
Jediný rozdíl mezi kick backem s rukama a double push je, že když vracíte brusli po odrazu dolů, postavíte ji nejprve na vnitřní stranu a pak následuje otočení na vnější stranu, vyjetí oblouku, převrácení a konečný odraz z vnitřní strany.
8-1-1.gif8-1-2.gif
Základ pro double push je vlastně kontrolovaný pád. Vykopnutím vaší zadní nohy napříč podél stojné nohy vyjíždějící oblouk, začne vaše tělo „padat“. Avšak v následující vteřině (správné načasování se naučíte až to budete dělat po sté) musíte vrátit svou druhou nohu na zem, což zastaví padání a zvedne vaše tělo zpět. Nejtěžší část je naučit a přimět se začít padat zatímco stojná brusle vyjíždí oblouk. Doporučuji začít pozvolněji a posléze více a více zvyšovat výchylku trupu dokud se nepřiblížíte ideálu.
Když nebudete vyjíždět dostatečně vnější oblouk, nikdy double push nezvládnete, ovšem jakmile ho pojedete moc dlouho již ono „padání“ nezastavíte a dopadnete dost tvrdě. Takže někde mezi těmito dvěma extrémy je pravý double push. Takže až se točí…

7 komentářů: „Double push“

  1. Prosím, apelujte na označení silnic tam, kde cyklostezka protíná komunikaci. Jezdím přes Manušice, vím, že tam cyklo je a cyklisty ani bruslaře fakt není vidět a vyjíždějí na silnici. Vím, že tam ještě nemají co dělat, ale to nehodě bohužel nezabrání, už tam prostě jsou. Téměř stejná situace je u silnice na Slunečnou z Horní Libchavy. Díky za všechny nedočkavé „sportovce“….

  2. Paní či  slečno Hanko, pokud sledujete debatu kolem cyklostezky a bezpečnosti přejezdu v Manušicích, např.
    http://www.i-noviny.cz/cykliste-mohou-v-ceske-lipe-vyrazit-na-i-etapu-nove-cyklostezky-19558.html
    nebo českoplipský deník http://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/cl_otevreni_cyklostezk_varhany_20080627.html
    tak asi vidíte, že nebezpečná není stavba cyklostezky ale spíše názory našich  politiků.

  3. Chtěl bych tímto reagovat a podpořit slečnu či paní hanku má pravdu jsem z Horní Libchavy a jezdím přes oba přejezdy a obzvláště ten v Manušicích je hodně nebezpečný. Při jízdě po silnici od střelnice je na pravé straně hodně hustý pámelník a není přes něho moc vidět nikdy nevím kdy mi tam kdo může skočit může to být začátečník který neumí zastavit a nebo taky někdo kdo už jezdí nějaký ten pátek a prostě jen pojede a neuvědomí si že tam se to kříží a přes ty keře není vidět…

  4. porad nechapu, co maji nekteri proti tomu zabradli…to ze je zabradli na moste je naprosta nutnost, bez tohoto prvku by stavbu nikdy nikdo nemohl zkoulaudovat.
    jinak co se tyce zabradli na jinych mistech; myslim si, ze ve vetsine pripadu je na miste, i kdyz samozrejme jsou i mista kde je vicemene zbytecne…
    nazory nekterych na tuto vec me skutecne udivuji, nevim jestli byste radeji skoncili v kotrmelcich z osmimetroveho srazu, na kterem je rada velkych kamenu, stromu a jinych potencionalne zivot ohrozujich veci, nebo jestli je vam milejsi zastavit se o zabradli, ktere zde nejaky vyznam podle me urcite ma
    problem se zde zda byt rada stromu, pada z nich bordel a pri horsi viditelnosti jsou necistoty na asfaltu dost nebezpecne, zvlast pokud sjizdite kopec ve smeru od horni libchavy dolu
    jako dalsi problem bych videl obcasne prorustani travy asfaltem – stavba je stara ani ne pul roku a uz se objevuji takoveto zasadni veci..jenom doufam ze to mesto nenecha byt a ze bude stavbu vcas reklamovat, zvlast kdyz nebyla uplne nejlevnejsi
    jinak souhlasim s lidmi, kteri rikaji, ze stezka u Hradcan je mnohem lepsi ve vsech ohledech, pro ceskolipaky je vsak celkem z ruky…

Napsat komentář