Test koleček 2010 – část první (aktualizace)

Máme výsledky Testu koleček 2010. Testu se celkem zúčastnilo 10 sad kol značek MPC, Matter, Hyper, Inlinebus, Looka, Atom a Gyro. Porovnávali jsme skutečné tvrdosti, velikosti, váhy a samozřejmě rychlosti. Hned na úvod však musíme poděkovat všem, kteří nám materiál na test zapůjčili. Je to firma Hejduk sport – kolečka Matter, firma Inlinebus – kolečka Inlinebus, Looka a Gyro 2NT2 a firma InlineSpeed – Atom, MPC, CadoMotus. Dnes se podíváme na to, jaká kola se k nám do testu dostala, jaké jsou jejich papírové parametry. V příštím díle uvedeme výsledky testu spolu s technikou měření. Podívejme se tedy, jak na tom jsou naše kolečka papírově:

Atom Bite

cena: 364,-

váha: 126g

tvrdost: 84A

Atom One 86A

cena: 335,-

váha: 131g

tvrdost: 86A

Gyro 2NT2 Albatross

cena: 250,-

váha: 116g

tvrdost: 85A

Hyper Hyperformance +G

cena: 250,-

váha: 130g

tvrdost: 86A

Inlinebus F1

cena: 200,-

váha: 119g

tvrdost: 86A

Inlinebus Black

cena: 200,-

váha: 120g

tvrdost: 86A

Looka Xaris F2

cena: 200,-

váha: 127g

tvrdost: 85A

Matter Juice F1

cena: 325,-

váha: 124g

tvrdost: 85A

MPC RoadWar

cena: 315,-

váha: 123g

tvrdost: 88A

CadoMotus/MPC StreetFight

cena: 324,-

váha: 127g

tvrdost: 87A

Tabulkové shrnutí dle abecedy

Jméno cena váha tvrdost
Atom Bite
364,- 126g 84A
Atom One
335,- 131g 86A
Gyro 2NT2 Albatross
250,- 116g 85A
Hyper Hyperformance +G
250,- 130g 86A
Inlinebus F1
200,- 119g 86A
Inlinebus Black
200,- 120g 86A
Looka Xaris F2
200,- 127g 85A
Matter Juice F1
325,- 124g 85A
MPC RoadWar
315,- 123g 88A
CadoMotus/MPC Street Fight
324,- 127g 87A

Nyní tedy již známe nejlehčí kolečka  – Gyro 2NT2 Albatross – a také největšího cvalíka – Atom One 86A. Největší „tvrďák“ je MPC RoadWar, nejměkčí je Atom Bite. V testu máme také další dvě skupiny, a to kolečka s více vrstvami (MPC,Gyro, Looka) a jednovrstvá kolečka (Atom, Matter, Inlinebus, Hyper).  Nejtužší střed má Hyper spolu s IB Black, naopak Atom Bite má tak volný střed, že v něm ložiska prakticky nedrží.

Další část můžete očekávat již během několika málo dní. Podíváme se na to, jak je to s rychlostí koleček!

Výsledky srovnání rychlostizde:

Test koleček 2010 – konečné výsledky

9 komentářů: „Test koleček 2010 – část první (aktualizace)“

  1. Když se něco testuje ,tak je potřeba nejdřív uvést metodiku postupu měření a testování .Bez toho jsou tyto čísla o ničem ,snad jenom hmotnost je jasná .

    Z výsledků plyne ,že Inlinebus kolečka jsou :
    – nejlevnější ,
    – málem (+4g) nejlehčí
    – a tvrdší než nejpoužívanější kolečka součastnosti Matter juice F1 .

    Kolečka Matter Juice F1 úplně propadla , drahá ,měkká kolečka …

    proč jenom ta světová špička na nich jezdí ?

    Fabio Francolini, World champion
    Yann Guyader, World champion
    Andres Muñoz, World champion
    Scott Arlidge, World champion
    Kalon Dobbin, World champion
    Matteo Amabili, World champion
    Nam, World champion
    Cecilia Baena, World champion
    Sabine Berg, World champion
    Mareike Thum, World champion
    Nelson Garzón, World champion
    Liana Holguin, World champion
    Jorge Botero, World champion
    Tony Muse, World champion
    Felix Rhijnen, German champion
    Pascal Ramali, German champion
    Mark Horsten, Dutch champion
    Jore vd Berghe, European champion
    Kwinten Tas, European champion
    Catherine Peñan, World champion
    Nelson Garzón, World champion
    Giovanna Turchiarelli, European champion
    Peter Michael, World champion
    Ewen Fernandez, European champion

  2. to Franta:
    gratuluji, skvělý výčet úspěchů Matter.
    Myslím, že metodiku vážení asi není třeba probírat, ale budiž. Použili jsme laboratorní váhu, zaartovali, vložili kolečko, odaretovali, odečetli výsledek, zaartovali, sundali kolečko.
    Cena jsme nepoměřovali, nýbrž získali od distributorů. K měření tvrdosti byl použit durometr, neboli přístroj na měření tvrdosti.
    Zároveň na začátku článku je napsáno, že se jedná o papírové předpoklady, nikde není napsáno, jaká kolečka jsou nejlepší. Nebo snad ano? Kolečka jsou přeci řazena abecedně!
    Postup měření bude spolu s výsledky obsažený v dalším článku. Doufám, že toto vysvětlení stačí.
    Opravdu nevím, jak jste došel k vašim závěrům.
    O nejpoužívanějších kolečkách současnosti by se dali vést spory. Ale rozhodně to platí o ČR a Německu.

  3. Rád bych zmíňil, že tento test čtenářům neřekne absolutně vůbec nic o tom, která kolečka jsou rychlejší.
    To není vítka tvůrcům testu, ale zkrátka težko lze měřením zjisti směs z jaké je kolečko vytvořené a typ PU, to jsou totiž věci, které dělají kolečka rychlá.
    Kolečka Matter mají skutečně tvrdost 85-86 a přesto jsou mezi testovanými kolečky ty nejrychlejší a právem sbírají tituly na všech velkých akcích po celém světě.

Napsat komentář