Gyro 2NT2

Jihokorejské Gyro chystá pro sezonu 2011 nová kola 2NT2. Jedná se o zcela novou sérii kol na silnici, dráhu a do deště. Gyro jistě doufá, že s novými koly řádně provětrá trh s kolečky. Podle posledních zpráv vyměnila část korejské reprezentace hned po uvedení stávající MPC právě za nová 2nt2. Navíc se nám jako prvním v Evropě podařilo získat nová kola na test a budou zahrnuta do Testu koleček 2010!

10 komentářů: „Gyro 2NT2“

  1. O populárnosti těch kterých koleček lze dikutovat docela dlouho. Faktem je, že Mattery mají u nás (zřejmě vzor z Německa, kde je Powerslide a Matter hlavní značkou) pořád velkou popularitu. Pravdou však zůstává (a pro nás při nákupu koleček pro syna to bylo podstatné), že v posledních minimálně dvou letech se větší množství těch nej výsledků jak na Evropě tak na Mistrovství světa zajelo na MPC kolečkách. Vloni jednoznačně vítězila mezi nejlepšími závodníky kola Road War (existuje dokonce i srovnání počtu získaných medailí ku značkám koleček) , tak pro závodního bruslaře v tomhle ohledu asi nebylo co řešit. Zajímavé bylo např. sledovat týmy Powerslide. Ty jsou samozřejmě vázané smlouvou na Matter kolečka, takže na velkých závodech si závodníci těchhle týmů nemohli dovolit jezdit na jiných. Ale už např. předloni na MS v Gijonu, kdy se jel maraton na dešti, měli i závodníci PW týmu povoleno od svých manažerů vyměnit mokrá Matter kola za MPC Storm. No a postupně (letos např. v Geisingenu na Světovém poháru na dráze) se někteří Powerslide jezdci objevili i na Road War od MPC. Ale myslím si, že běžný bruslař by si měl vybírat podle toho, co mu sedí. Rozdíly v kolečkách se poznají až při velkých rychlostech, hlavně na dráze (jestli sedí dobře v zatáčce). No a právě u MPC Road War se ukázalo, že tahle kolečka, ač prvotně určená na silniční delší závody, tedy že jedou rychle a málo se sjíždějí, sedí výborně při velkých rychlostech i na dráze. Proto získala tolik na popularitě. Jsou rychlá a sedí. V tom asi získaly navrch. Je to dáno konstrukcí kolečka (je složeno z několika vrstech), že závodníci mají pocit, že i když jsou ta kola dost tvrdá (a tím jedou rychle), že při odrazu jim ještě dají něco navíc právě do odrazu (stejně, jako to dělají kola měkčí). Samozřejmě může jít o individuální pocit, ale nejlepší světové časy jim daly zapravdu. Samozřejmě se letos uvidí, až Atom (Luigino) na trh uvede IQ kola, která mají podobnou technologii, nebo už avizovaná Gyro kola. Matter zatím v tomto směru žádnou novinku neavizoval. Co však závodníci většinou vůbec neřeší, je váha kolečka. Většina tzv. Light koleček se nijak zvlášť neuchytila. Tolik jen pár osobních zkušeností, předpokládám, že názory se budou i dál různit, což je v pořádku.

Napsat komentář